Translate

вторник, 5 юни 2018 г.

Как да се озовете в ОС и да запомните своя сън - част 2

Тъй като за мен ценни са разработките на Института за осъзнато сънуване (The Lucidity Institute), чийто основател е американският психофизиолог Ст. Лаберж, продължавам с тях.

Важно при осъзнатото сънуване е способността да се помни съня и да се откриват нереалните елементи в него. Докато човек не се научи да запомня подробно своите сънища и да ги анализира,  няма да има кой знае какви успехи в това да създаде осъзнат сън. 

За това има 2 причини. 

Първата причина е, че дори да има осъзнат сън, то няма да има никакво значение, щом като не е в състояние да бъде запомнен. В течение на времето вероятно са сънували вече доста осъзнати сънища, но не са запомнени. 


Втората причина е, че за да има осъзнат сън, е необходимо по време на самия сън да се разбере, че в момента се сънува. За това е нужно да се знае кои са нереалните елементи на съня и те да се разпознават и на тази база да дойде осъзнаването, че се сънува още докато трае сънят. 

Както вече беше споменато, по време на сън действат съвсем други закони, които не са характерни за света, в който се бодърства. Дори сънят да изглежда неразличим от реалността, тези закони на съня не са спрели да действат. Така, ако се знаете кои са, то може да бъдат потърсени и посредством тях да се определи наличието на сън (или пък, че няма сънуване, ако се касае за ясновидство или магия на илюзията). 

Акцентирах на това, че подобни знания и умения за помнене на сънища и изучаване на сънищните закони и характерните признаци на съня, става чрез описването им в дневник и систематичното им анализиране. Уточнявам, че е нужно да се прояви настойчивост и упоритост във времето за воденето на такъв дневник.

Упражнение - Как да се озовете в ОС и да запомните своя сън


Трябва да планирате осъзнатите сънища така, че да се наспивате добре. Опитайте се да си лягате по едно и също време и да си сметнете кога ви е REM - съня така, че да се будите сутрин от сън в REM (повече информация по този въпрос можете да прочетете в материала "Същност на съня"). Въоръжете се с "будилник" и експериментирайте със събуждане по различно време сутрин, докато нацелите да се будите от сънуван сън, а не просто да се будите. В никакъв случай не се опитвайте да се будите насред нощите, за да проверите дали не сънувате. Не е здравословно. Пробвайте да си навиете "будилника" ако е за сутрешно ставане, така че да сте спали 7,5 часа. Ако спите през почивните дни с тренировъчна цел, то "будилникът" има смисъл да ви буди примерно на 4,5 часа или на 6 часа. Отново напомням, че с това не трябва да се прекалява, тъй като за психиката е важно да си има своите незапомнени и съвсем обикновени сънища. 

Паметта за сънувания сън се запазва само в този случай, че човек се събуди достатъчно време преди преход в друг стадий на сън. 

За някои хора необходимо условие да си запомнят съня - това е мотивацията. Т.е. необходимо им е вечер преди заспиване да се настроят, че ще си запомнят съня. Задачата се улеснява, ако се изработи навика веднага с отварянето на очите сутрин при ставане, човек се опитва да си спомни какво може да е сънувал. Работата с дневника сутрин е също полезен навик. 

Важно е при събуждане първата ви мисъл да е: "Какво сънувах?". Почнете ли деня с друга мисъл, намаляват шансовете ви да си спомните сънуван сън подробно. Дори нищо да не сте сънували, започнете деня с тази мисъл, за да може навикът да ви свърши работа, когато се събудите от сън. 

Като си зададете този въпрос "Какво сънувах" следва и да направите опит да си спомните - може да си спомните само някакво чувство. Ако това е така, бройте си го за успех и си го опишете в дневника. Примерно- "Какво сънувах"- отговор- "Не помня, но съм в добро настроение, значи е бил хубав сън, респ. не се чувствам добре, значи е бил лош сън" - това се брои. 

Чувството при събуждане е фрагмент от съня ви. С течение на опитите ви да осмисляте какво сте сънували, ще имате улавяни повече такива фрагменти и накрая ще се спомни и съня преди сутрешното събуждане. Описвайте тези работи редовно в дневника си или на лист хартия и не забравяйте да ги анализирате при което. 

Като отчитате фрагменти от съня, ще мине известно време и ще се научите от един фрагмент да тръгнете да си разплетете до осъзнаване иначе забравен уж сън. 

Важи и ако се опитвате да фантазирате какъв би могъл да е даден сън на база чувствата, които ви е оставил този сън при събуждането ви. Така освен че указвате на мозъка ви, че искате да запомните съня си, вие спомагате на психиката си да се отърси от напрежението на съня и да започне деня на чисто. 

Работата с ОС е бавен процес. Не очаквайте бързи резултати. Но и не забравяйте да на мозъка си да ви даде резултати, за да може в един момент наистина да получите ОС. Почнете ли да работите с конструиране в ОС- там вече идва интересната част. 

Автор: админ на taro-gadatel.blogspot.bg

2 коментара:

  1. Вчера несъзнателно имах ОС. Осъзнавах какво се случва в съня и го сравнявах с реалността. Ясно открих разликите в материалните неща, които аз притежавам в реалния си живот и тези, които видях в съня.

    Ще продължавам да тренирам, но за съжаление нямам възможността да се наспивам. Обикновено разполагам с 6 часа сън. Но ще се опитам да си водя бележки и за този кратък период, в който сънувам.

    +1 Благодаря за статията.

    ОтговорИзтриване
  2. Можете и за в бъдеще да търсите такива разлики и да ги ползвате като ориентир за сънуването. С времето ще доведе до повече ОС.

    Благодаря за оценката. Аналогично имате от мен!

    ОтговорИзтриване